שגריר ישראל ברומניה: "במעבר הגבול עברו מאות ישראלים"

אסתי פלד No Comments on שגריר ישראל ברומניה: "במעבר הגבול עברו מאות ישראלים"

שגריר ישראל ברומניה דוד סרנגה סיפר ל"מהדורה המרכזית" על זרם הפליטים היהודים מאוקראינה לרומניה ועל המראות במעברים, "רואים אנשים שמחכים שעות בגבול לחצות את המדינות, בעיקר רואים נשים אפי' עם עגלות שהלכו קילומטרים רבים ברגל. האוקראינים לא נותנים לגברים לצאת בשל חובת גיוס"

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל ברומניה דוד סרנגה התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס למראות במעברי הגבול כעת, "אם אנחנו מדברים על מראות מדובר במראות קשים. אנשים שהמתינו במעבר הגבול שעות רבות, או שהם הלכו ברגל קילומטרים. אנחנו רואים בעיקר נשים מכיוון שהאוקראינים מפריד בין הגברים שמחוייבים להתגייס. כל רכב בצד האוקראיני נבדק בקפידה ולכן זה לוקח שעות ארוכות".

השגריר סיפר, "הצוות שלנו של השגרירות הגיע צפונה לעזור לפליטים ותמיד זה טוב לראות אנשים שדוברים את שפתך. עד כה מדובר בכמה מאות ישראלים שעברו במעבר הגבול. כל ישראלי שעובר במעברי הגבולות בין אוקראינה לבין רומניה ישראלי יכול לעבור אין שום בעייה".

השגריר הסביר את סוגי האנשים שכעת מבקשים לצאת מאוקראינה, "קטגוריה אחת של ישראלים, שבשל המנוסה שכחו את הדרכון, או בני זוג של אזרחים ישראלים וגם להם אנחנו מסייעים ויש לנו שיתוף פעולה טוב מהשלטונות. ויש יהודים שהמצב שם יותר מורכב".

השגריר סיפר כי "ביום שישי הייתה קבוצה של 400 יהודים מאודסה שרצו לעבור את הגבול, דיברנו עם השלטונות שהם יהודים שרוצים לעלות לישראל. בסופו של דבר הייתה קבוצה של 150 יתומים וקיבלנו את האישורים. אבל בסופו של דבר מנהלי הקבוצה קיבלו את ההחלטה להמתין ואז להחליט אם להמשיך או שלא, כרגע הם בקרפטים".



0 תגובות